Nevím jak vy, ale jsem jeden z těch lidí, kteří propadli sushi. Když jsem před pár lety poprvé (mám pocit, že v Palladiu :D) ochutnala sushi, stalo se to okamžitě mojí závislostí. Jenže asi víte, že sushi není zrovna nejlevnější záležitost, takže není to asi jídlo, které si můžete dovolit každý den (no komu by to taky chutnalo každý den). Každopádně jsem se asi před dvěma lety rozhodla naučit se ho dělat sama a byla jsem překvapená jak je to jednoduché. :) Připravuji maki, california roll a nigiri.
Budeme potřebovat:
  • 500g sushi rýže (můžete použít i jasmínovou, ale doporučuji vám koupit opravdu sushi)
  • 1/2 avokáda
  • 1/2 okurka hadovka
  • surimi tyčinky
  • balení uzeného lososa
  • řasa na balené sushi
  • sójová omáčka
  • sushi zázvor
  • sezamová semínka
  • wasabi
Postup:
  1. Uvaříme si rýži podle návodu - na 1 hrnek rýže 2 hrnky vody. Dvě minuty vaříme a po té vaříme na mírném ohni pod pokličkou ještě 10 minut, raději rýži hlídejte.
  2. Rýži necháme vychladnout a mezitím si oloupeme okurku a nakrájíme ji na tenké nudličky. To samé uděláme s avokádem, surimi a lososem. (Trochu lososa si nechte nenakrájeného)
  3. Začneme MAKI: řasu si položíme na bambusovou podložku na dělání sushi (můžete i bez ní) a na polovinu si naneseme rýži. Na začátek dáme okurku/avokádo/lososa/surimi (nebo i více najednou) a začneme balit do ruličky. Doufám, že chápete jak to myslím. (viz foto níže)   
             
  1. CALIFORNIA ROLL jsou v podstatě obrácené maki. Bambusovou rohož pokryjeme igelitovou folií a naneseme na ni rýži. Na tu poklademe řasu (oříznutou na velikost rýže) a nakonec i nějakou náplň a opět zarolujeme. nakonec ji můžete ještě posypat kaviárem a nebo jako já sezamovými semínky. 
  2. Nakonec NIGIRI: asi to nejlehčí namočenými prsty vytvarujeme z rýže malý váleček a na něj dáme lososa (nebo avokádo, vajíčko) a můžeme ještě 'převázat' řasou. 
  3. Maki a california roll krájíme ostrým nožem, který je namočený ve studené vodě. Podáváme se zázvorem (ten se jí mezi každým kouskem sushi pro oddělení chutí), sójovou omáčkou a wasabi. Já wasabi nedávám, protože mi prostě nechutná :D
Určitě mi dejte vědět jestli zkusíte udělat sushi :) Jen mimochodem je sushi super, jako i svačina do školy nebo práce, proto jsem pro mamku připravila sushi do krabičky, kterou jsem dostala v nějaké restauraci právě na sushi :D






2 komentáře

  1. Sushi naprosto zbožňuji, včera jsem zrovna dávala na blog taky recept :D Já bych ho teda klidně mohla každý den :)
    http://www.bramburkovatyna.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Ešte som sushi nejedla, ale určite patrí do zoznamu jedál, ktoré chcem niekedy ochutnať :)
    beelievin.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a Váš komentář!

Contact

© Andrea Mokrejšová